پرسش‌ها و پاسخ‌ها درباره منصور هاشمی خراسانی

پایگاه نشر پرسش‌های مردم درباره‌ی علامه منصور هاشمی خراسانی و مکتب بازگشت به اسلام و پاسخ آن‌ها

پرسش‌ها و پاسخ‌ها درباره منصور هاشمی خراسانی

پایگاه نشر پرسش‌های مردم درباره‌ی علامه منصور هاشمی خراسانی و مکتب بازگشت به اسلام و پاسخ آن‌ها

بسم الله الرحمن الرحیم.
ان شاء الله در این پایگاه به انتشار پرسش‌های مردم درباره‌ی حضرت علامه منصور هاشمی خراسانی و کتاب بازگشت به اسلام و پاسخ آن‌ها از دفتر حفظ و نشر آثار ایشان خواهیم پرداخت.

3.عقاید:شناخت خداوند؛ صفات خداوند و افعال او

يكشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۵، ۰۵:۲۸ ق.ظ

لطفا پرسش شماره 140 عقاید با موضوع «شناخت خداوند؛ صفات خداوند و افعال او» ثبت شده توسط «رضا راضی» در تاریخ 15 دی 1394 و پاسخ دفتر حفظ و نشر آثار علامه منصور هاشمی خراسانی؛ زمینه‌ساز عملی ظهور مهدی علیه السلام را بخوانید.

متن پرسش:

به کرّات دیده و شنیده شده است که افراد حتی بی‌دین یا بودایی یا گاوپرست، با مراجعه به معابد و اماکن مقدّس خودشان شفا گرفته‌اند. این موضوع را توضیح بفرمایید که چگونه اتفاق می‌افتد؟

پاسخ بخش پاسخگویی به پرسش‌های دفتر حفظ و نشر آثار منصور هاشمی خراسانی:

شفای بندگان از جانب خداوند است و اوست که حاجات آنان را برآورده می‌سازد، خواه آنان از آن آگاهی داشته باشند و خواه از آن غافل باشند؛ چنانکه فرموده است: «کُلًّا نُمِدُّ هَٰؤُلَاءِ وَهَٰؤُلَاءِ مِنْ عَطَاءِ رَبِّکَ ۚ وَمَا کَانَ عَطَاءُ رَبِّکَ مَحْظُورًا» (إسراء/ 20)؛ «هر یک از اینان و آنان را از عطاء پروردگارت بهره‌مند می‌سازیم و عطاء پروردگارت محدود نیست»! روزیِ منکرانش را به سبب انکارشان قطع نمی‌کند و حاجت دشمنانش را به سبب دشمنی‌شان نادیده نمی‌گیرد؛ چراکه اگر آنان او را نمی‌شناسند، او آنان را می‌شناسد و اگر آنان به او اعتنا ندارند، او به آنان اعتنا دارد و این مظهر رحمانیّت او و تجلّی اسم أرحم الراحمین است؛ چنانکه یکی از یارانمان ما را خبر داد، گفت:

«کُنْتُ مَعَ ٱلْمَنْصُورِ فِی مَسْجِدٍ فَسَمِعَ رَجُلاً یَدْعُو ٱللّهَ تَعٰالیٰ فَیَقُولُ: <یا مَنْ یُؤْتِی مَنْ لا یَسْأَلُهُ وَ مَنْ لا یَعْرِفُهُ تَحَنُّناً مِنْهُ وَ رَحْمَةً>، فَأَخَذَهُ ٱلْبُکاءُ ثُمَّ قالَ: کَذٰلِکَ ٱللّهُ رَبُّنا یُؤْتِی مَنْ لا یَسْأَلُهُ وَ مَنْ لا یَعْرِفُهُ وَ مَنْ یَسْأَلُ غَیْرَهُ یَأْتِی إِلیٰ شَجَرٍ فَیَسْأَلُهُ فَیُؤْتِیهِ ٱللّهُ تَعٰالیٰ فَیَنْصَرِفُ وَ هُوَ یَقُولُ: آتانِیَ ٱلشَّجَرُ وَ أَنّیٰ لِلشَّجَرِ أَنْ یُؤْتِیَهُ؟! أُولَٰئِکَ هُمُ الْغَافِلُونَ»؛ «به همراه جناب منصور در مسجدی بودم، پس شنید که مردی به درگاه خداوند بلندمرتبه دعا می‌کند و می‌گوید: <ای کسی که عطا می‌کند به کسی که از او نمی‌خواهد و کسی که او را نمی‌شناسد از روی مهربانی و رحمت>، پس آن جناب را گریه گرفت و سپس فرمود: این گونه است پروردگار ما، عطا می‌کند به کسی که از او نمی‌خواهد و کسی که او را نمی‌شناسد و کسی که از غیر او می‌خواهد، می‌آید به نزد درختی و از آن می‌خواهد، پس خداوند بلندمرتبه به او عطا می‌کند، پس او باز می‌گردد در حالی که می‌گوید: درخت به من عطا کرد و کجا درخت را می‌رسد که به او عطا کند؟! آنان همان غافلانند»!


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی