10.عقاید: شناخت خلیفهی خداوند در زمین؛ احوال مهدی و زمینهسازی برای ظهور او
لطفا پرسش شماره 92 عقاید با موضوع «شناخت خلیفهی خداوند در زمین؛ احوال مهدی و زمینهسازی برای ظهور او» ثبت شده توسط «علی راضی» در تاریخ 16 آبان 1394 و پاسخ دفتر حفظ و نشر آثار علامه منصور هاشمی خراسانی؛ زمینهساز عملی ظهور مهدی علیه السلام را بخوانید.
متن پرسش:
حضرت علامه خراسانی در ص141 کتاب «بازگشت به اسلام» به برداشتن مرزها بین کشورهای اسلامی و ایجاد پول و ارتش مشترک اشاره داشتهاند. راهکار عملی و اجرایی برای اجرای این آرمان چگونه است؟ آیا تا قبل از ظهور حضرت مهدی (ع) ضمانت اجرایی وجود دارد؟پاسخ بخش پاسخگویی به پرسشهای دفتر حفظ و نشر آثار منصور هاشمی خراسانی:
حضرت علامه منصور
هاشمی خراسانی حفظه الله تعالی، طرح تشکیل اتّحادیهای برای کشورهای اسلامی
نظیر اتّحادیهی اروپا را به عنوان مقدّمه و زیربنای تشکیل حکومت واحد
اسلامی در جهان اسلام توسّط مهدی مطرح فرموده و راهکار آن را اراده و اقدام
مشترک شماری کافی از مسلمانان در کشورهای اسلامی دانسته که پیش از هر چیز
در گرو آگاهی و بیداری عمومی آنان از یک سو و نزدیک شدن اندیشه و آرمانشان
به یکدیگر از سوی دیگر است. از این رو، آن بزرگوار نهضت فکری گستردهای را
به منظور ایجاد یک انقلاب فرهنگی در جهان اسلام آغاز کرده و در حال افزایش
سطح آگاهی و بیداری مسلمانان از یک سو و جمع کردن آنان به گرد محوری مشترک
از سوی دیگر است که هرگاه با اقبال شماری کافی از آنان در کشورهای اسلامی
مواجه شود، میتواند به ظهور جنبشهای مردمی در این کشورها و فشارهای
اجتماعی بر حاکمان آنها و در نهایت شکلگیری اتّحادیهی مذکور و تسلیم آن
به مهدی بینجامد. از اینجا دانسته میشود که همه چیز به میزان استقبال
مسلمانان جهان از این دعوت اسلامی بستگی دارد و این در حالی است که حاکمان
نادان و جاهطلب منطقه، در حال جلوگیری از آن با انواع دسیسهها و اقدامات
پلید تبلیغاتی، سیاسی و استخباراتی هستند. بر این اساس است که استقبال از
چنین نهضتی، در روایات متواتر اسلامی بر هر مسلمانی واجب شمرده شده است. برادر فاضل جناب آقای احمد حسنزاده در
مقالهای با عنوان «اتحادیهی کشورهای اسلامی؛ طرحی استراتژیک برای خروج
جهان اسلام از بنبست» (مقاله 20) به
واکاوی و بررسی بیشتر این موضوع در اندیشههای حضرت علامه منصور هاشمی
خراسانی حفظه الله تعالی پرداخته و توضیحات سودمندی ارائه کرده است.