4.عقاید:شناخت خلیفهی خداوند در زمین؛ نشانههای ظهور مهدی و فتنههای آخر الزّمان
لطفا پرسش شماره 29 عقاید:شناخت خلیفهی خداوند در زمین با موضوع «نشانههای ظهور مهدی و فتنههای آخر الزّمان» ثبت شده توسط «سید» در تاریخ 27 بهمن 1393 و پاسخ دفتر حفظ و نشر آثار علامه منصور هاشمی خراسانی؛ زمینهساز عملی ظهور مهدی علیه السلام را بخوانید.
متن پرسش:
آیا جناب منصور هاشمی خراسانی سید احمد الحسن را میشناسند؟ نظرشان در رابطه با ایشان چیست؟ آیا ایشان به حق است یا خیر؟ چرا؟ ممنون. با تشکر.
پاسخ بخش پاسخگویی به پرسشهای دفتر حفظ و نشر آثار منصور هاشمی خراسانی:
حق بودن یا حق نبودن کسی، چیزی نیست که بر پیشانی او نوشته باشد، بل چیزی است که به عقیده و عمل او بستگی دارد. هر کس به حق عقیده یابد و عمل کند، بر حقّ است، اگر چه او را «دجّال» بنامند و هر کس به حق عقیده نیابد و عمل نکند، بر حق نیست، اگر چه او را «فرزند مهدی» بنامند و حق چیزی است که حضرت علامه منصور هاشمی خراسانی در کتاب شریف «بازگشت به اسلام»، با تکیه بر کتاب خداوند و سنّت قطعی پیامبرش و در روشنایی عقل، تبیین فرموده و آن همان اسلام خالص و کامل است که هر کس به آن درآمده، هدایت یافته و هر کس به آن درنیامده، در گمراهی است. با این وصف، کسانی که خود را «فرزند مهدی» مینامند، اگر خود را «فرزند خدا» بنامند نیز تا هنگامی که در مسیر «بازگشت به اسلام» نیستند، از فرزندان شیطاناند و فرزندان شیطان بد جایگزینی برای ظالمانند؛ مگر آنکه از اوهام خود بیرون آیند و از دعاوی خود بکاهند و به جای تأویلها و روایتهای ظنّی، از کتاب خداوند و سنّت قطعی پیامبرش پیروی کنند و با کاروان خراسانیون که در طلب مهدی بیرون شده است متّحد شوند.
کاروان اهل خراسان در طلب مهدی بیرون شده و ساربان آن دهان از ادّعا فرو بسته و هر کسی که در سر او عقلی هست چهار دست و پا به سویش شتابان است. حضرت علامه منصور هاشمی خراسانی، مدّعی نیست که مهدی است و مدّعی نیست که فرزند اوست و مدّعی نیست که نایب اوست و مدّعی نیست که فرستادهی اوست، ولی در عمل به سوی او فرا میخواند و در واقع برای ظهور او زمینهسازی میکند و در مکتب قرآنی و عقلانیاش، هزار احمد الحسن مشغول شاگردیاند.
تعلیق شماره: | 1 |
|
تاریخ تعلیق: | 1395/3/31 |
لطفاً توضیح بفرمایید مراد از اینکه در مکتب قرآنی و عقلانی حضرت علامه منصور هاشمی خراسانی، هزار احمد الحسن مشغول شاگردیاند، چیست؟ چراکه این عبارت برای برخی افراد شائبههایی را ایجاد کرده است، تا جایی که برخی پنداشتهاند احمد الحسن از شاگردان حضرت علامه منصور هاشمی خراسانی است! و برخی دیگر هم برداشتهای عجیبتری داشتهاند!!
با تشکّر از توضیحات شما
پاسخ به تعلیق: | 1 | تاریخ پاسخ به تعلیق: | 1395/4/1 |
بیگمان هیچ عبارتی هر اندازه واضح وجود ندارد مگر اینکه برخی از مردم آن را نمیفهمند؛ چنانکه خداوند دربارهی آنان فرموده است: «فَمَالِ هَٰؤُلَاءِ الْقَوْمِ لَا یَکَادُونَ یَفْقَهُونَ حَدِیثًا» (نساء/ 78)؛ «پس این گروه را چه میشود که نزدیک نیست سخنی را فهم کنند؟!». امّا عبارت مذکور از باب الزام و در پاسخ به پیروان احمد الحسن بصری آمده است که او را از روی جهل، شخصی عالم میپندارند و بیانگر این نکته است که در مکتب قرآنی و عقلانی حضرت علامه منصور هاشمی خراسانی حفظه الله تعالی، هزار شخص با علمی که اینان برای احمد الحسن بصری توهّم میکنند، مشغول شاگردیاند و با این وصف، برای احمد الحسن بصری نیز شایسته است که به آنان بپیوندد تا در مکتب قرآنی و عقلانی آن جناب با اسلام حقیقی آشنا شود. به عبارت دیگر، علمی که پیروان احمد الحسن بصری خصوصیّت امام خود و دلیل بر فرزندی او برای امام مهدی علیه السّلام میپندارند، حتّی در کوچکترین شاگردان علامه منصور هاشمی خراسانی حفظه الله تعالی نیز وجود دارد و با این وصف، اگر چنین چیزی دلیل بر فرزندی کسی برای امام مهدی علیه السّلام است، در مکتب قرآنی و عقلانی آن جناب هزار فرزند امام مهدی علیه السّلام مشغول شاگردیاند!
البته روشن است که باب رحمت خداوند به روی همه توبهکنندگان باز است و تبعاً احمد الحسن بصری و پیروان او نیز میتوانند از انحرافات و دعاوی بیاساس خود توبه کنند و مانند سایر مردم به شاگردان حضرت علامه منصور هاشمی خراسانی حفظه الله تعالی بپیوندند تا تحت تعلیم و تربیت اسلامی آن جناب از زمرهی زمینهسازان حقیقی و بیادّعای امام مهدی علیه السّلام شوند و به سعادت دنیا و آخرت نایل آیند ان شاء الله.
باری به هر جهت، ما از درگاه خداوند مهربان هدایت همهی گمراهان را مسئلت داریم و امید میبریم؛ زیرا او مهربانترین مهربانان و هدایتگر ساحرانی است که به معارضه با او و پیامبرش موسی بن عمران علیه السّلام پرداختند و از چنین کریمی هر خیری امید میرود.